استدلال درباره علائم آلزایمر



اگر چناچه در اطرافیان خود کسانی را دارید که به آلزایمر مبتلا هستند، بهتر است نسبت به رفتار خود با آنها دقت داشته و موجب رنجش خاطر آنها نشوید. برای مثال مطالعه کتاب های مختلف میتواند روش مناسبی برای یادگیری در طول زندگی باشد. ✔ تحریک فکری را با استفاده از ورزش های فکری انجام دهید. ✔ ورزش یوگا را تحت نظر مربی انجام دهید و یا در صورت دانستن نحوهی ورزش کردن، به تنهایی آن را در منزل و یا طبیعت برگذار کنید. در این مرحله، آسیبهایی در مناطقی از مغز رخ میدهد که زبان، استدلال، اندیشه آگاهانه و پردازش حسی را کنترل میکند، مانند توانایی تشخیص صحیح صدا و بو. هرچه تعداد بیشتری از سلولهای عصبی بمیرند، بخشهایی از مغز که استدلال، مهارتهای زبانی و فکری را کنترل میکنند، بیشتر تحت تأثیر قرار میگیرند و بافت مغز شروع به کوچک شدن میکند. یک نظریه نشان می دهد که گلوتامات زیاد ممکن است برای مغز بد باشد و باعث بدتر شدن سلول های عصبی شود. بنابراین از کارهای استرس زا دوری کرده و برای سالم نگه داشتن قلب خود انجام ورزش های هوازی را فراموش نکنید. در صورتی که در هر کدام از اطرافیان خود، علایمی از فراموشی و آلزایمر را مشاهده کردید، کافی است تا با مشاورین ما در هومکا ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را بپرسید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

درواقع این بیماری اصطلاحی کلی برای از دست دادن حافظه و سایر توانایی های شناختی می باشد. با بدتر شدن آلزایمر، افراد از دست دادن حافظه بیشتری و سایر مشکلات شناختی را تجربه میکنند. افراد مسن مبتلا به MCI در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به آلزایمر هستند، اما همه آنها چنین نمیکنند. در مورد استراتژیهایی که به شما در مدیریت این تغییرات کمک میکنند، با پزشک صحبت کنید. از زبان بدن باز و آرام استفاده کنید. مطالعات اخیر نشان داده است که نباید به منظور کاهش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در زنان بعد از یائسگی اقدام به تجویز استروژن کرد. چنانچه بعضی از علایم در فردی وجود داشته باشد بهتر است به یک پزشک متخصص بیماری های اعصاب مراجعه کند تا مورد بررسی کامل قرار گیرد . بیماری آلزایمر میتواند برای فرد بیمار و خانواده او مشکلات زیادی ایجاد کند. برای اینکه این اتفاق برای فرد نیافتد، باید خانوادهی بیمار در طول درمان کاملا کنار وی بوده و او را در روند درمان همراهی کنند.

تلاش وی در یافتن لغات و تفکر هدفدار به شکست منجر میگردد و نهایتا بیمار کاملا در مراقبت از خود ناتوان میگردد.زنان و بیماری آلزایمر به دلایلی که هنوز روشن نشده است، زنان بیشتر از مردان به آلزایمر مبتلا میشوند. لازم است بدانید، تغییرات مغز تقریبا 20 تا 30 سال زودتر از آن که علائم آلزایمر نمایان شود، آغاز میشود.بنابراین، هر کدام از ما اگر برای سالم نگه داشتن مغز خود بر اساس توصیههای سهگانه متخصصان تلاش کنیم، دیگر نیازی نیست، هر روزمان را با ترس از ابتلا به آلزایمر به تلخی و نگرانی بگذرانیم. در سال 1906، دکتر آلزایمر متوجه تغییراتی در بافت مغز زنی شد که بر اثر بیماری روانی غیرمعمول فوت کرده بود. برای اینکه بتوان به طور کامل از این بیماری، به خصوص در افرادی که سابقهی آلزایمر در خانوادهی خود دارند، رها شد، راههایی را پیشنهاد میدهیم که بهتر است به صورت سبک زندگی، در طول زندگی خود رعایت کرده و از رخ دادن آلزایمر در سنین متخصص مغز و اعصاب بالاتر پیشگیری کنید. دکتر پیش از هر چیز، درمورد سابقهی پزشکیتان و همچنین هرگونه علائمی که درحالحاضر شما را آزار میدهد، سؤال خواهد کرد. ✔ روزانه هشت الی ده عدد بادام پوست کنده قبل از صبحانه نیز موجب پیشگیری از پیشرفت آلزایمر میشود.

4. داروی دیگری بنام ممانتین (memantine) نیز برای درمان بیماری آلزایمر متوسط تا شدید استفاده میشود. ممکن است برخی از افراد در مواقعی آلزایمر را با شدت بیشتری متحمل شوند و این امر سبب ایجد زوال عقلی شدید برای فرد شود. اولین علائم آلزایمر در افراد مختلف متفاوت است. بسته به نوع تغییرات مغزی که ممکن است در حال رخ دادن باشد، علل زوال عقل میتواند متفاوت باشد. زوال عقل یا دمانس، گروهی از علائم را توصیف میکند که حافظه، تفکر و توانمندیهای اجتماعی را چنان تحت تاثیر قرار میدهد که زندگی روزمره فرد مختل می شود. در صورت فعالیت کم مغز، سلولهای جوان و جدید جایگزین نمیشود.زوال عقل در دوران سالمندی بیشتر ظاهر میشود زیرا افراد در دهه پنجم زندگی به مرور از کار و فعالیتهای اجتماعی بازنشسته میشوند و به این نوع فعالیتها کمتر توجه میکنند. متخصص فیزیوتراپی به افراد مبتلا به آلزایمر در جهت حفظ فعالیت بدنی کمک میکند. دکتر «زهرا روشنی» در گفتگو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: در اختلال حافظه ای که مرتبط با سن باشد و بیماری در آن وجود نداشته باشد، تغییراتی در حافظه فرد بروز می کند اما هرگز شدت این تغییرات به حدی نیست که در فعالیت روزمره فرد سالمند اختلال ایجاد شود.


[ بازدید : 37123 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 23 مرداد 1402 ] [ 16:32 ] [ مدیر مجله ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر