چه کسی جنگل دالخانی رامسر را می خواهد؟



یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب رامسر که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته جنگل دالخانی می باشد که می توان گفت یکی از رویایی ترین و شگفت انگیز ترین جنگل های ایران به شمار می آید و طرفداران بسیاری یافته است، هرکه به رامسر سفر می کند بی شک دیدن از جنگل دالخانی و گذران اوقات فراغت در آن را از دست نمی دهد و حتما از آن دیدن می کند. زیبایی آبشار لونک به حدی است که عروس و دامادهای بسیاری را به سوی آبشار میکشاند تا تصاویر زیبا و خاصی را در کنار این آبشار برای خود ثبت کنند. اینکه بهترین زمان برای سفر به جاهای مختلف خیلی برایمان مهم است دلیل بر این نیست که یک جای دیدنی فقط در فصل یا ایام خاصی از سال ارزش دیدن دارد. البته زندگی و یا مسافرت به برخی از این روستاها امکانپذیر نیست. یکی از بکرترین و زیباترین روستاهای جنگلی گیلان، روستای جواهردشت است که در بین گردشگران ایرانی شهرت بسیار بالایی دارد؛ بنابراین اگر در روزهای تعطیل سفر به این روستا را انتخاب کنید، طبیعتگردانهای بسیاری را خواهید دید که برای تماشای این روستا به این منطقه آمدهاند. روستای ویستان دارای امکانات اقامتی و خدماتی بسیاری است.

یکی از جاذبههای دیدنی این روستا در کنار طبیعت بکر آن، دریاچه ویستان است. شهرستان طوالش با دارا بودن ۳۰۳ روستا جزو یکی از مناطقی است که میتوانید برای سفر به این منطقه به آن فکر کنید. یکی از بکرترین روستاهای گیلان روستای دربند آستارا است. اگر از روستاهای پرجمعیت و پر توریست گیلان خسته شدهاید و به دنبال یک روستای بکر و آرام هستید، منطقه ییلاقی لیلاکوه را به شما پیشنهاد میدهیم. بهترین روستاهای گیلان و روستاهای زیبای گیلان از بهترین مناطق ییلاقی این استان تا روستاهای گردشگری گیلان را در این پست بررسی کرده ایم، وقتی به عکس طبیعت شمال گیلان نگاه می کنیم متوجه می شویم زیباترین جاذبه های طبیعی ایران در این منطقه وجود دارد، ما در بخش جاذبه های گردشگری گیلان همه روستاهای گیلان و مناطق ییلاقی این استان را به صورت کامل معرفی کرده ایم، حال در این پست با راهنمای بازدید از بهترین روستاهای گیلان آشنا خواهید شد، همراه من در این تودی باشید. اینجا که از شهر ماسال تنها بیست و پنج کیلومتر فاصله دارد از بهترین جاذبه های گردشگری گیلان محسوب می شود، مناظر رویایی در ارتفاع سه هزار متری از سطح آب های آزاد در کنار تعداد زیادی اقامتگاه های بوم گردی، هتل های کوهستانی و جنگل ابر اینجا را بهترین مقصد طبیعت گردی گیلان بدل کرده است، کلبه اجاره ای حبیب الله فتحی، هتل کوهسار، کلبه اجاره صفری و کافه خوشحالی علی نصیری در حوالی ییلاق سوئه چاله ماسال هم وجود دارد. کمتر از یکچهارم پارک در جنوب جاده قرار میگیرد که از تنگه تا قریه دشت حدود ۲۰ هزار هکتار را شامل میشود و بقیه در قسمت شمالی است.

روستای سوباتان که در اطراف این شهرستان قرار دارد، جزو یکی از بکرترین روستاهای گیلان است. یکی از ویژگیهای شگفتانگیز این روستا وجود جنگل، کوه، دریا و رودخانه در کنار یکدیگر است که کمترجایی از ایران آن را پیدا خواهید کرد. در میان این خانهها و خیابانهای پلکانی اقامتگاههایی نیز برای گردشگران وجود دارد که میتوانید از آنها برای بودن در سرزمینی رؤیایی استفاده کنید. این آبگرم ۲۴ کیلومتر (۳۹ دقیقه) با جنگل دالخانی فاصله دارد؛ البته توصیه میکنیم درصورت تمایل از آبگرمهای سادات شهر استفاده کنید؛ زیرا هم خلوتتر هستند و هم فاصله کمتری با جنگل دالخانی دارند. پس توصیه میشود سفر خود را به این منطقه، طبق بهار، پاییز و تابستان، اولویت بندی کنید. از این رو تماشای این قلعه در این فصل زیبا با آب و هوایی خنک، بسیار توصیه میشود. این روستا که محل زندگی چهرههای مشهور گیلان مانند میرزا کوچک خان جنگلی است، امروزه تبدیل به یک مقصد گردشگری شده است. این روستا به دلیل قرارگیری در کنار چشمه معروف داماش به این نام مشهور شده است. دریاچه و سد سقالکسار، پارک فومن، قلعه رودخان، موزه میراث روستایی گیلان، پارک جنگلی سراوان، رودخانه سفید رود، پارک ساحلی انزلی از مهم ترین جاذبه های دیدنی در اطراف ویسرود هستند که بازدید از آن ها هنگام سفر به این منطقه خالی از لطف نیست. عکاس: Parastoo Atrsaeiییلاق فیلبند، مرتفعترین روستای بخش شرقی استان مازندران است که در ماههای گرم سال پذیرای مردم محلی و گردشگران است و در ماههای سرد اغلب خالی از سکنه میشود. پیادهروی در این جنگل سرسبز و تماشای طبیعت بكر آن، خالی از لطف نیست. در صورت رفتن به روستای بکر و زیبای ویستان میتوانید از این دریاچه دیدن کنید. روستای ویستان در فاصله بسیار کمی از روستای داماش قرار گرفته است.

در صورت سفر به این روستای ییلاقی پیشنهاد میکنیم که از جاذبههای اطراف این روستا مانند کوه درفک، غار دربند رشی و دریاچه ویستان دیدن کنید. مژده به اهالی کوه نوردی که می توانید شلمجار، آرنانگاه، ونی، شمشیر ژنه لاس و سوته که از ییلاقات بسیار بکر و زیبای شفت میباشد را ببینید. استان سرسبز گیلان که یکی از استانهای شمالی ایران محسوب میشود، دارای ییلاقات بسیاری است که هر کدام به نوبه خود دارای طبیعت زیبا و آب و هوایی مطبوع و خوش است. در شهر های توریستی مانند چمستان و نور و نوشهر جاذبه های بسیاری وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید نمایید از دریاچه و جنگل و پارک جنگلی گرفته تا روستاهای تاریخی و زیبا اما در نهایت آبشار نیز از جاذبه های دیگر می باشد که آبشار آب پری از خاص ترین نوع آن ها می باشد. پس بهتر است تا با هم نیم نگاهی به برخی از این مکان های توریستی و تفریحی و تاریخی بیاندازیم . ویسرود یکی از دیدنی ترین روستا های شهرستان شفت است که ورودی این روستا در مسیر جاده امام زاده ابراهیم واقع شده و وجود جنگل های بکر و دست نخورده در کنار درختان بلوط و گردو به این روستای سرسبز، طراوت و تازگی خاصی بخشیده است. در قدیم بافت قالی، چادر شب، شمد و ساخت صنایع چوبی و ابزارهای فلزی در این منطقه از رونق خاصی برخوردار بودهاست اما امروزه جاجیم، ایزار (پارچه پشمی چارخانه دستباف)، جوراب، دستکش و بلوز پشمی گلدار و نمدمالی از معروفترین صنایع دستی کندلوس بهشمار میروند.

Riyadh City Saudi Arabia از این رو میتواند بهترین زمان برای سفر و بازدید از قلعه رودخان باشد. اگر در بازدید از این پارک ملی زیبا، وقت دارید و میتوانید به دیدنیهای نزدیک به آن نیز سری بزنید. در این روستای بکر و زیبا، بزرگترین قلعه آجری ایران قرار دارد. این منطقه در ارتفاع سه هزار متری از سطح آبهای آزاد قرار دارد و به دلیل داشتن تعداد زیادی اقامتگاههای بومگردی و هتلهای کوهستانی به یکی از بهترین روستاها برای گردشگری تبدیل شده است. استان گیلان به تنهایی دارای ۲ هزار ۶۰۰ روستا است که هر کدام از آنها میتواند مقصد سفر شما باشد. ما در این مقاله جنگل دالخانی را معرفی میکنیم.این استان ها دارای جاذبه های طبیعی و گردشگری می باشند که سالانه تعداد زیادی از افراد جذب خود می نمایند این مکان ها بسیار جالب میباشند جنگل دالخانی رامسر یکی از این مناطق جذاب و سرسبز می باشد. فصل بهار: در این فصل، استان گیلان بسیار سرسبز و خوش آب و هوا میباشد. فصل تابستان: تابستانهای گیلان بسیار گرم و شرجی است، ولی شهرستان فومن به دلیل داشتن درختهای فراوان و جنگل، آب و هوای مطبوعی دارد ولی باید رطوبت جنگل را در این فصل نیز در نظر گرفت، که ممکن است برای عدهای اذیت کننده باشد. در صورتی که روستایی از قلم افتاده است و یا تجربه رفتن به یک روستای زیبای گیلان را دارید، میتوانید در زیر همین پست نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. پنیر سیاهمزگی با آن طعم و عطر خاص خود به همراه صبحانه یا میان وعده صرف می شود. بنابراین تحمل گرمای طاقتسوز در فصل گرما در سایر شهرهای ایران زمین به هیچ عنوان کار درستی به نظر نمیرسد، آن هم در موقعیتی که امکان حضور در بهشتی به خنکای ۲۲ درجه همراه با نسیمی خوش و مطبوع به راحتی سفر همراه با خانواده باشد.

6. در نظر گرفتن نکته مهم در مورد پله ها؛ این پلهها ممکن است برای افراد مسن، کودکان، افرادی که آمادگی جسمانی کافی ندارند و بیماران قلبی و عروقی مناسب باشد. اما ضروری است که در جریان این بازدید وسایل و تجهیزات مورد نیازتان را همراه داشته باشید. ورود گردشگران به این روستاها باعث شده است تا مردم این روستا بتوانند درآمد بسیاری از صنعت گردشگری کسب کنند. در20 کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان قلعه تاریخی به نام قلعه حسامی یا دژ رودخان واقع است بسیاری از کارشناسان احداث و ایجاد این قلعه باستانی را به دوران ساسانیان و مقارن با حمله عرب ها به ایران ربط دادند. کافی است طلوع خورشید را از پشت ارتفاعات البرز ببینید، یا اینکه نظاره گر قایم شدن خورشید پشت کوه ها درغروب های فیلبند باشید. منطقه ییلاقی لیلاکوه از خود شهر لنگرود سه کیلومتر فاصله دارد، برخی بومیان آن را با نام لیلی کوه خطاب می کنند، وجود جنگل های خارق العاده و سبز رنگ، باغ هایی از درختان پرتقال و مزارع کشاورزی چای در کنار برخی امکانات گردشگری و توریستی همچون کافه رستوران و سفره خانه های سنتی از ویژگی های این محل فوق طبیعی هستند. درباره شهرستان شفت کمتر کسی است که مطلبی نشنیده باشد یا یکبار در اینترنت بدنبال مطلبی از این شهرستان زیبا و مناطق توریستی و گردشگری آن نگشته باشد. منبع عکس: rudsar1؛ نام عکاس: ناشناسقلعه گردن تول لات یا طول لات از جمله بناهای تاريخی ارزشمند در شهرستان رودسر و بخش رحیم آباد به شمار میآید و از نشانههای تمدن دیرین در این منطقه است. ولی تعداد دقیق پلههای این قلعه، به 1620 پله میرسد. این پارک جنگلی زیبا، در جایی به مرز ساحل میرسد و نهایت زیبایی را در تلفیق دریا و جنگل به وجود میآورد. یکی از ویژگیهای خوب این روستا وجود یک هتل پنج ستاره در آن است؛ بنابراین شما میتوانید در صورت سفر به این روستا، اقامت چند روزه در آنجا داشته باشید.

از جمله جاذبههای تفریحی این روستا میتوان به غار گنج خانه، چشمه باتمان بلاق، آبشار ورزان، دشت گلهای شقایق، گودال سنگی، زمینهای اسب دوانی، آبشار ماهار و … این قلعه امروزه، یکی از جاذبههای گردشگری و تفریحی در استان گیلان محسوب میشود. قلعه هزار پله در سال 918 تا 921 هچری قمری ساخته شده است و این قلعه برای سلطان حسام الدین تجدد پایه گذاری شد و به همین دلیل به آن قلعه حسامی نیز گفته میشود. قلعه رودخان روی پهنهای بین دو قله با ارتفاعات متفاوت بنا شده است، از این رو تعداد بسیار زیادی پله برای رسیدن به قلعه، ساخته شده است؛ به همین جهت به آن قلعه هزار پله نیز گفته میشود. اگر به این تیمها دسترسی ندارید با کسانی بروید که قبلا به این دره رفتهاند و مسیر را به خوبی میشناسند. از میان این آبشار های خود جوش کوچک و بزرگ که تا کنون در این منطقه شناسایی شده اند می توانیم به آبشار های دیواکل در روستای علیسرا، دودوزن در روستای خرمکش، وزنه بن در روستای سفیدمزگی، لاس پشت در روستای لپوندان، دیوان دره در روستای طالقان اشاره کنیم که به راحتی می توانید آن ها را بیابید. شهری کوچک اما پر از زیبایی و پیشینه تاریخی . هر چند پل ورسک در زمستان بسيار ديدني است، اما مسير محور فیروزکوه در زمستان كوهستاني و برفي است. همانطور که گفته شد، قلعه حسامی یا رودخان در شهر فومن و در استان گیلان قرار گرفته است.

ویسرود روستایی جنگلی و سرسبز از توابع بخش احمد سرگوراب شهرستان شفت در استان گیلان است که در فاصله 27 کیلومتری شفت و 44 کیلومتری شهر رشت (مرکز استان) در میان کوهستان قرار دارد. برای سفر به این روستای دیدنی میتوانید جاده قدیم قزوین رشت را انتخاب کنید. با توجه به اینکه سیاهکل فاقد فرودگاه، ترمینال و راهآهن است بنابراین برای سفر با اتوبوس، قطار یا هواپیما ابتدا باید در هر کجای ایران که هستید خود را به رشت برسانید و از رشت به سیاهکل بروید. قلعه حسامی یا همان قلعه رودخان جزو بناهای تاریخی شهر فومن در گیلان می باشد که قدمت آن به دوره ساسانیان بر می گردد. دشتهای سرسبز در فصل بهار و تابستان و هوای مطبوع و خنک، داماش را به یکی از بکرترین روستاهای گیلان تبدیل کرده است. قطعهای دیگر از این پازل زیبایی فیلبند آداب و رسوم مردم آن است که اگر آن را در نیابیم شاید لذت دیدار از فیلبند کامل نمیشود. این کار باعث می شود که خیلی بهتر از سفر خود لذت ببرید و آزادی های بیشتری داشته باشید. این جنگل در بهار و تابستان و به ویژه در روزهای گرم و آفتابی، مملو از افرادی است که از هوای شرجی و گرم شهر به این منطقه میآیند. مسیر کمی طولانی و البته بسیار زیبا و هیجانانگیز است.

کمی در این جا توقف کردیم و کلی هم عکس های زیبا و خاطره انگیز از طبیعتش گرفتیم و رفتیم برای ادامه مسیر تا خود دشت، اسب های وحشی را که در دل کوه ها در حال گشت و گذار و دویدن بودن و همینطور هم گاوهای وحشی و بعضا برخی از آنها که اهلی بودند را هم در این میان میدیم که در دل جنگلزارها مشغول به چریدن علف های تازه بودند، رویایی بود دیدن این منظره ها واقعا شبیه به فیلم ها و مستند هایی بود که تو تلویزیون میدیدیم که در دل جنگل های سوئیس و مزارع استرالیا ساخته شده بود. چشمان شما بی شک به زیبایی این کوه عادت نمی کند. این قلعه از قدمتی بسیار طولانی برخوردار است و برخلاف سایر قلعههای همدورۀ خودش در مقابل ویرانی و تخریب ایستاده است و با شکوه به زندگی خود ادامه میدهد. شهرستان شفت را می توانیم به نوعی روستایی ترین شهرستان استان گیلان به شمار بیاوریم .در ادامه سعی داریم تا اطلاعات و تجربیات خود را درمورد این منطقه با شما به اشتراک بگذاریم . در صورت تمایل به سفر به این منطقه میتوانید از کلبه اجارهای حبیب الله فتحی، هتل کوهسار، کافه خوشحال علی نصیری و کلبه اجاره سفری استفاده کنید. فاصله این روستا تا آستارا فقط ده کیلومتر است؛ بنابراین در صورت تمایل میتوانید یک طبیعتگردی چند ساعته نیز در این مکان انجام دهید.

در ادامه این مطلب از سپنجا ما را همراهی کنید. برای رسیدن به این آبشارها، از خان ببین به روستای شیرآباد بروید، بعد از روستای شیر آباد سه کیلومتر جادهی آسفالته را ادامه دهید، سپس راه مالرویی را پیش بگیرید. همین ویژگی باعث شده است تا این روستا به ثبت میراث ملی برسد. برداشت شاه بلوط در ویسرود معمولا از ابتدا فصل پاییز تا انتهای آن به طول می انجامد، فصلی که اهالی روستا دست به دست هم داده و حاصل زحمت یک ساله خود را از دست درختان استوار بر زمین می ستانند، این فصل می تواند بهترین زمان سفر به این روستا باشد. جدای از این مناظر می توانید در بازار سنتی این امامزاده ها همه نوع سوغاتی بیابید. روستای امامزاده ابراهیم شفت یکی از زیباترین روستاهای گیلان می باشد که بیشتر ببا خانه های زیبای و جنگل های پرتراکمش در بین عاشقان به شهرت رسیده است ، رودخانه هایی پر آب ، مناظر بکر ویژه طبیعت گردی ، چشمه های متعدد و خود امامزاده ابراهیم از بخش های دیدنی این دهکده بشمار می رود ، خود این امامزاده در فاصله ۲۰ کیلومتری این روستا وقاع شده که نامش را از همین مکان گرفته است. این جنگل به علت مناظر بی بدیل و طبیعت بکر خود به دالان بهشت شهرت دارد. شاید بتوان گفت که نزدیکی به شهر اسالم یکی از ویژگیهای خوب این روستا است؛ بنابراین اینگونه تصور کنید که برای خرید از شهر اسالم باید چند دقیقه در یک جنگل پیادهروی کنید. همچنین برخلاف دیگر جاذبههای طبیعی مازندران ، این قلعه مسیر کوتاه و دسترسی آسانی دارد و فرصت پیادهروی در مسیر پلکان سیمانی قلعه را خواهید داشت که از میان باغها و درختان سرسبز عبور می کنید. لذتبردن از زیباییهای مسیر رانندگی و پیادهروی کار دیگری است که میتوانید انجام بدهید.

اگر میخواهید تجربه متفاوت و جذابی از طبیعتگردی در فومن داشته باشید، حتماً به غار خون فوشه بروید که از شناختهشدهترین جاهای دیدنی فومن است. اگر عاشق ماهی هستید و در سفرتان به سیاهکل هوس ماهی کردید و خواستید طعم لذیذ ماهیهای شمالی را زیر دندانتان حس کنید، حتماً سری به رستوران تی تی کاروانسرا بزنید. اگر برنامه سفر به یکی از این شهرهای شمالی را دارید، پیشنهاد میکنیم که از این روستاهای شمال کشور دیدن کنید. اگر شما هم به دنبال روستایی هستید که علاوه بر جاذبههای طبیعی، جاذبههای تاریخی و فرهنگی داشته باشد، دیدن روستای ماسوله را پیشنهاد میدهیم. لفور یکی از قدیمیترین پوششهای گیاهی هیرکانی شمال کشور است که در حدود ۴۰ میلیون سال قدمت دارد و مجموعهای از جاذبههای متنوع طبیعی با قدمت مختلف را در خود جای دادهاست. سفره هفت سین را به زیبایی می چینند و منتظر زمان تحویل سال می باشند. اگر شما هم دوستدار مکان های تاریخی هستید پیشنهاد می کنیم حتما به آن ها سر بزنید و لذت ببرید. اگر مشتاق دیدار این قلعۀ جذاب و احساسبرانگیز هستید میتوانید در کمال آرامش و آسایش با اجاره ویلا در فومن دلنواز اقامت داشته باشید و سپس در یکی از روزهای درخشان و زمردین سفر خود به سمت قلعه رودخان حیرتبرانگیز راهی شوید؛ از این همه سبزی و طراوت لذت ببرید؛ زندگی را زندگی کنید و به یاد داشته باشید که زندگی همین جا و در همین لحظه در جریان است، که زندگی گنجی بزرگ و شایگان است.

پیشنهاد می شود در سفر به استان گلستان و شهر زیبای گرگان، بویژه در فصل بهار از آبشار دو قلو و روستای زیارت بازدید نموده و از طراوت و سرسبزی طبیعت منطقه و همچنین سوغات و صنایع دستی نساجی، نان محلی، لبنیات و بخصوص پنیر زیارت حتما بهره مند شوید. در این مورد گفته میشود که احتمالاً مصالح به کار گرفته شده برای ساخت این بنا از کیفیت بالاتری نسبت به سایر قلعهها بهره داشتهاند. آدرس، لوکیشن، وسایل مورد نیاز و جاهای دیدنی جنگل دالخانی را دارید، فقط میماند یک جفت کفش راحت و کولهپشتی. چرا که وسایل زندگی و دسترسی به انرژی در این روستاها بسیار مشکل است؛ بنابراین قبل از سفر بهتر است که نسبت به امکانات روستا اطلاعات کافی داشته باشید تا در طول سفر به مشکل برنخورید. این مسیر امروزه به نام سه خط طلا معروف شده است. این بازار به بازارچه اسکیمو فروشها معروف است که در ابتدای مسیر بالا رفتن قلعه و جلوتر از پارکینگ آن قرار دارد. این قلعه با شماره ثبت 1549/3 در 30/11/1354 به دلیل ویژگیهای استراتژیکی و منحصر به فرد معماری، در فهرست آثار تاریخی و ملی قرار گرفت. این آبشار زیبا ازارک نام دارد و در منطقه سنگ پشته قرار گرفته. آبشار سمیرم یکی از آبشارهای استان اصفهان بوده که در اطراف شهر سمیرم قرار گرفته است. همه چیز برای یک قدم زدن شاعرانه فراهم است. بهتر است قبل از سفر به چند چیز دقت کنید. از آنجایی که این امامزاده در فاصله ۲۰ کیلومتری این روستا واقع شده است، نام این مکان همنام روستا گرفته شده است.


[ بازدید : 14843 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 14 مهر 1402 ] [ 21:34 ] [ مدیر مجله ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر