چهار روش‌ها مطمئن دهکده جهانی دبی



پس از آن حاکم دبی از تیم خود خواست تا طرح اولیه را گسترش دهند تا آنجا که به طرحی برای ساخت یک آسمانخراش لوکس و مرتفع درآید که تا به حال در جهان نمونهای از آن وجود نداشته است. در بخشی از این موزه تصاویری از دریانوردی، ماهیگیری و ساخت قایق وجود دارد. با تلاش تیمی از حرفهایهای این مجموعه برای رعایت ایمنی، شما میتوانید با خیالی آسوده تصمیم به تجربهی این جذابترین جاذبهی پیست اسکی دبی بگیرید. بهطور مثال این مرکز خرید پیست اسکی دبی است که شما میتوانید حتی در گرمای سوزان تابستانهای دبی نیز در این پیست اسکی، روی برفها اسکی کنید. طراح اصلی این برج، از نوعی گل نرگس کویری برای طراحی برج الهام گرفته است. در برج خلیفه هتل «آرمانی» متعلق به جورجیو آرمانی طراح ایتالیایی با ۳۰۴ اتاق در طبقات پایینی برج جای گرفته است. آدریان اسمیت طراح و معمار این ساختمان، برج خلیفه را با الهام از معماری اسلامی منطقه از جمله مسجد سامره عراق طراحی کرده است. این قسمت به صورت روباز طراحی شده که علاوه بر فروشگاه های پوشاک، دارای رستوران و کافه است. یکی از مزیتهای این ساحل، نزدیکی آن به موزه مادام تسو است. بااینحال این ورودیها برای تردد گردشگرانی نیست که به بازدید از یکی از حیرتانگیزترین جاهای دیدنی دبی یعنی برج خلیفه رفتهاند. بنابراین گردشگرانی که برای بازدید از برج به آن مراجعه میکنند لازم است به مرکز خرید دبی مال که درست در فضای بیرونی برج و پیرامون آن قرار گرفته است بروند و یکی از بلیطهای بازدید برج را خریداری کنند و با آسانسورهای مرکز خرید به برج بروند. بنابراین برای مشاهده بهترین ویو و چشم انداز، ساعت های ۴ تا ۶ عصر را انتخاب کنید.

به دلیل اینکه پاساژ های زیادی در دبی وجود دارد، ممکن است یافتن بهترین پاساژ در این شهر، کمی دشوار به نظر برسد بنابراین در ادامه مطالب با بهترین و معروف ترین پاساژ های دبی آشنا خواهید شد. از این رو، اتوبوس عمومی بهترین وسیله برای حمل و نقل در این منطقه است. اگر برای اولین بار است که به دبی سفر می کنید و تور دبی را نیز نخریده اید، پس آشنایی با سیستم حمل و نقل دبی ندارید. بدین ترتیب امروزه این برج پرآوازه دارای کاربریهای مسکونی، تجاری و اداری است. طبقاتی که کاربری اداری دارند نیز به دفاتر اصلی شرکتهای مختلف مربوط است. در نهایت بخش کاربری تجاری برج عمدتاً به رستورانها، هتل و بخشهای تفریحی یا بازدید برج مربوط میشود و اغلب واحدهای آن در طبقات فوقانی قرار دارند. طرح اولیه ساخت برج خلیفه دبی شامل ساخت یک برج مسکونی مرتفع بود اما پس از آنکه حاکم دبی از گروه طراحان و سازندگان خواست تا طرح را به صورت طرحی برای بنای یک آسمانخراش مرتفعتر تغییر دهند، سه کاربری متفاوت برای برج در نظر گرفته شد. وقتی ارتفاع اسکلت فلزی ساختمان به ۵۴۰ متر رسید، تصمیم مدیران پروژه تغییر کرد و پیمانکاران و طراحان دیگری را برای ادامه و تکمیل ساخت به کار گماشتند. روشن است که ساخت آسمانخراشی که ارتفاع آن در جهان رقیبی ندارد به همین آسانی هم نبوده است و موانع دیگری هم برای ساخت برج وجود داشته است. بعدها برای بکارگیری بتن در سازههای بالایی از دستگاه پمپ خاصی استفاده شد که امروزه از آن به عنوان یکی از ویژگیهای برجسته ساخت برج خلیفه دبی اشاره میشود.

امروزه برج خلیفه به عنوان مهمترین نماد دبی شناخته میشود. در نتیجه این برج توانست علاوه بر آنکه خود تبدیل به یک نماد برای اقتصاد امارات شود، به گردش مالی دبی هم کمک کند. همه میدانند که شهرت جهانی برج خلیفه دبی به سبب ارتفاع بلند آن است بطوری که توانسته است در این زمینه در رتبه اول جهان قرار بگیرد و مایه مباهات حاکم دبی باشد. آبنمای برج خلیفه در حالت فعال نزدیک به ۸۳ هزار لیتر آب را در دقیقه به ارتفاع ۲۷۴ متری در هوا پرتاب میکند و به لطف ۶۶۰۰ پروژکتور رنگی که در آن بکار رفته است نمایشی رنگارنگ از رقص آب و نور را به اجرا میگذارد. کدام هتل های دبی به این مرکز خرید نزدیک است؟ این برج از مهمترین جاهای دیدنی دبی میباشد که دیگر امروزه به نمادی از این شهر مدرن تبدیل شده است. امروزه این برج از پربازدیدترین و جذابترین جاهای دیدنی دبی بشمار میرود که چهره شهر دبی را بهکلی تغییر داده است. امروزه این برج به عنوان یکی از اصلیترین جاهای دیدنی دبی محسوب میشود که هر سال به تعداد گردشگران آن افزوده میشود، بطوری که در سال ۲۰۱۹ بیش از هفت میلیون نفر از آن دیدن کردهاند. قیمت این جزیرهها از ۱۵ تا ۴۵ میلیون دلار است و تنها در قسمتهایی از آنها ساخت و ساز انجام شده است. حجم عظیمی از مصالح ساختمانی برای ساخت این برج افتخارآمیز دبی بکار گرفته شده است که برخی از آنها شامل ۳۳ هزار متر مربع ماده ملات مخصوص با ترکیبی از بتن و سیمان، ۱۰۳ هزار متر مربع شیشه و ۱۵۵۰۰ متر مربع فولاد ضدزنگ و جلا داده شده است. فضای داخلی آسانسورهای برج به صورت کابینهای دوطبقه طراحی شدهاند که حداکثر ظرفیت آنها تقریباً ۱۴ نفر است. مجمعالجزایری در نزدیکی سواحل دبی به نام The World از چندین جزیره مصنوعی که شبیه نقشه جهان طراحی شدهاند، تشکیل شده است.

جالب است بدانید که آسانسورهای برج خلیفه آنقدر پرسرعت هستند که به عنوان اولین آسانسور فوق سریع در سازههای مرتفع شناخته شدهاند و از این منظر نیز برج خلیفه یک رکورد جهانی دیگر را به نام خود ثبت کرده است. این رویداد سالانه در سال 2020 نیز موفق به ثبت رکورد در فهرست گینس شد که در 25 سالگرد تاسیسش رقم خورد. این برج زمانی که ساختش در سال ۲۰۰۹ و پس از پنج سال به پایان رسید، توانست با ثبت ارتفاع دقیق ۸۲۸ متر، این عنوان را به دست آورد و همچنان آن را تا کنون حفظ کند. اصولاً این چالش نه تنها برای ساخت برج خلیفه مطرح بود بلکه درباره ساخت همه آسمانخراشهایی که ارتفاع آنها بیش از حد معمول است نیز صدق میکند. جالب است بدانید که ساخت بخش زیرین برج زمان زیادی برده و طی دو سال تکمیل شده است. گالری های هنری قدیمی که در بخش هایی از این موزه می بینید دارای ارزش باستانی می باشند و قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارند. یونیفرم رسمی نیرو های پلیس دبی لباس هایی به رنگ سبز زیتونی با نوار قرمز رنگ زیر بازوی چپ است و به سردوشی سمت چپ متصل شده است. اگر بخواهیم بطور خلاصه نحوه ایجاد فونداسیون برج را توضیح دهیم باید بگوییم سازندگان یک زیربنای سنگی محکم با طرحی به شکل سه بال متصل به هم و Y شکل را به عنوان پایه برج در نظر گرفتند که البته برای پیشگیری از نشست آن و اتصال آن به نقطهای امن در زمین از حدود ۲۰۰ پایه لولهای شکل کمک گرفتند که از پایه سنگی برج در عمق ۵۰ متری زمین امتداد پیدا میکردند. بدین طریق اولین مانع ساخت بلندترین آسمانخراش جهان با ایجاد فونداسیون مستحکم کنار رفت. بر این اساس در حقیقت او کسی بود که با کمکهای مالی به موقع و دست و دل بازانهاش توانست پروژه ساخت این برج بلندآوازه را از تعطیلی در بحرانی اقتصادی نجات دهد.

این مرکز خرید همان طور که از نام آن مشخص است معماری شبیه به اژدها دارد. همچنین قرار بود نام این برج دبی باشد. اگر برای گذراندن اوقات خوش و لذت بخش به مرکز دلفین بی در بی امارات رفتید در نزدیکی این مجموعه همچنین میتوانید از کلیسای کاتولیک سنت مریم یکی از جاذبههای دیدنی شهر دبی دیدن کنید. این سکوها که عموماً از دو بخش سرپوشیده و تراس روباز تشکیل میشوند به بازدیدکنندگان این امکان را میدهند تا از ارتفاع بالا به نمایی کلی از شهر زیبای دبی دسترسی پیدا کنند. برج خلیفه ۸۲۸ متر ارتفاع دارد که بلندترین آسمانخراش و سازه بشری میباشد. برج خلیفه تنها یک ابر سازه نیست بلکه در خود جاذبههای گردشگری زیادی را جای داده که ارزش بازدید دارند. سکوهای دید در طبقات خاصی از برج قرار دارند و برای بازدید از آنها نیاز است تا بلیط بازدید تهیه کرد. به طوری که هزینه تهیه ویزای کوتاه مدت برای سفر به دبی ۱۲۲ دلار و ویزای بلند مدت آن ۲۰۴ دلار هزینه دارد. جالب است بدانید که هزینه ساخت برج خلیفه دبی ۱.۵ میلیارد دلار بود. پس از آنکه ساخت طبقات برج شروع شد سرعت ساخت و ساز هم بالا رفت بطوری که در همان سال اول ۵۰ طبقه ابتدایی برج ساخته شد. در مجموع اسکلت اصلی ساختمان برج شامل چند بخش اصلی است که شامل بخش زیرین در عمق زمین به صورت پایههای لولهای شکل، بخش بالای آنکه شامل پایه سنگی و یا پودیوم است، سازه مرتفع برج و در نهایت منار آلومینیومی که در بلندترین قسمت برج یا به عبارتی نوک برج قرار گرفته است. ممکن است با خود تصور کنید برج خلیفه دبی صرفاً یکی از جاهای دیدنی دبی است که به دلیل آنکه ظاهر یک آسمانخراش غولپیکر و مرتفع لوکس را دارد هر بینندهای با دیدن ارتفاع بلندش به حیرت و تحسین وادار میشود.

به طور کلی، برج دبی به اندازه ارتفاع بسیار بالایی که دارد، زیبا و دیدنی هم هست. سرعت آسانسور برج را ده متر در ثانیه تخمین زدهاند و از این رو رسیدن به طبقات بالایی برج تنها در کمتر از یک دقیقه هم ممکن است. نماز جمعه در مسجد جمیرا برگزار میشود و امام جماعت از این منبر برای خطبه استفاده مینماید. خدمات زیبایی، استخر سرپوشیده، سونا و اتاق بخار نیز از دیگر امکانات این هتل به شمار می رود که می توانید با پرداخت هزینه اضافی از آنها استفاده نموده و اوقات خوشی را در این هتل سپری کنید. در رستوران جونسویی نیز غذا برای کودکان تا 3 سال رایگان، برای کودکان 4 تا 11 سال با پرداخت 50 درصد از هزینه و برای کودکان بالای 12 سال با پرداخت کل هزینه ارائه می شود. از این منظر میتوان گفت با در نظر گرفتن این موارد تعداد کل طبقات از این میزان نیز بیشتر است. از کل مسلمانان نیز حدود 7% شیعه هستند. برای تجربه گردشگری در زمان های خلوت، در اوایل صبح حدود ساعت ۱۰ و بعد از ظهر ها قبل از زمان تعطیلی این برج مدرن، زیبا و لوکس را ببینید. در ایام تعطیل نیز می توانید از ساعت ۶ صبح - ۸ شب بازدید نمایید. لازم به ذکر است که در زمان برپایی نمازهای پنجگانه و نماز جمعه به بازدید این مسجد نروید.

ساخت این برج بخشی از برنامه بلند مدت کشور امارت متحده عربی در کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی و گسترش صنعت گردشگری بود. به نحوی که افراد متخصص در معماری و یا فعالان حوزه ساخت و ساز، این برج را یک شاهکار به تمام معنا در صنعت برجسازی میدانند. شالهای پشمی بین گردشگران طرفداران زیادی دارند ولی قیمت این شالها کمی گران است. در اطراف آن ساختمان ها، هتل ها و مجموعه های لوکس و گران قیمتی وجود دارند که بر خاص بودن و گران بودن منطقه واقع شدن آن می باشد. در اتفاقات خاص که در سطح منطقه یا جهانی اهمیت داشته باشند، نورپردازی برج با موضوع مورد نظر تغییر کرده و تصویر جالبی میسازد. افتتاح دهکده جهانی دبی در سال 1997 انجام شد. استفاده هارمونیک از شیشه و فلز در طراحی داخلی برج خلیفه آن را به محیطی فوق العاده چشم و نواز و بی نظیر تبدیل کرده است. چند شرکت آمریکایی مشهور مسئول طراحی و ساخت برج خلیفه یا همان برج دبی شدند. در ساخت برج خلیفه چیزی در حدود ۴ هزار تن فولاد به کار رفته است. اگر علاقه مند به اقامت نزدیک به مجموعه تفریحی پارک اند ریزورت دبی هستید، اصلا نگران نباشید، این مجموعه خود دارای یک هتل خانوادگی و مجلل به اسم لاپیتا بوده که از امکانات لوکس و بسیار خوبی برخوردار است. اگر ایستگاه مترویی نزدیک شماست، سوار شده و در ایستگاه برج خلیفه/دبی مال که روی خط قرمز قرار دارد و عددش ۲۵ است، پیاده شوید. کافیست سوار خط قرمز متروی دبی شوید و در ایستگاه برج خلیفه پیاده شوید. اگر در دو هفته اول اردیبهشت به شهر دبی مسافرت داشته باشید، حتما خواهید توانست از حراجی های فروشگاه های معتبر بهره مند شوید. اصلی ترین نكته قابل توجه در این مورد، دیبرز در سایت های كه در این شهر برگزار می نماید.

در این روستا می توانید به تماشای وسایل و ابزار آلات مورد استفاده دردبی قدیم بنشینید. این رستوران بر استفاده از مفاهیم اصلی برای افزایش جذابیت و متمایز کردن غذاهای خود تمرکز میکند. این مجموعه به شکل یک کشتی طراحی شده و دارای بخشهای مختلفی نظیر سالن تئاتری با ظرفیت دو هزار نفر، سالن کنسرتهای آکوستیک و … نکته جالب دیگر در مورد طراحی و معماری برج خلیفه این است که بیش از ۱۰۰۰ اثر هنری مربوط به خاورمیانه و سایر نقاط جهان در مکانهای مختلف آن به کار برده شدهاند. برج خلیفه دبی مرتفعترین بنا در جهان به شمار میرود. این شهر زیبا اماکن تفریحی و دیدنی بسیاری دارد که هر کدام جذابیت منحصربفرد خود را دارا هستند به همین دلیل است که صنعت نسبتا نوپای گردشگری بهترین و موثرترین منبع درآمدزایی در این شهر به شمار می رود و هر ساله افراد علاقه مند و مسافر زیادی از ایران و سایر نقاط دیگر برای بازدید از مکان های دیدنی زیبا و باشکوه به این شهر رویایی سفر می کنند و بدانید که اقامت یک هفته ای در برج های بلند و بسیار زیبا با امکانات کامل رفاهی ممکن است آرزوی هر فردی باشد و می دانیم که مناظر ساحلی این شهر، بسیار چشم نواز و بی بدیل هستند.


[ بازدید : 19623 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 17 مهر 1402 ] [ 20:56 ] [ مدیر مجله ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر