مشکلات پرینترهای رنگی



پرینتر جوهر افشان قیمت خرید پایینی دارند و به همین دلیل مشتریان زیادی در بازار تجهیزات اداری دارند. عملکرد و ساختار پرینترهای جوهر افشان پیچیدگی کمتری نسبت به پرینترهای لیزری دارد، بنابراین کمتر آسیب می بینند و بیشتر مشکلات آنها به کیفیت چاپ مربوط می شود. در ادامه مشکلات پرینترهای جوهرافشان را برجسته می کنیم و راه حل هایی برای آنها ارائه می دهیم تا بتوانید قبل از خرید چاپگر از آنها برای تعمیر چاپگر خود استفاده کنید.

بزرگترین مشکل گیر کردن کاغذ در چاپگر است

به گفته کاربران، یکی از آزاردهنده ترین مشکلات چاپگرهای جوهرافشان، گیر کردن کاغذ است. در چنین شرایطی کاغذ در غلتک های دستگاه گیر می کند یا غلتک ها مقدار زیادی کاغذ را به یکباره می کشند.

گیر کردن کاغذ در چاپگر معمولاً زمانی اتفاق می‌افتد که کاغذ به‌درستی در چاپگر قرار نگیرد یا سینی کاغذ جابجا شود. اگر غلتک ها کاغذ زیادی بین خود بکشند، مشکل از چاپگر نیست، کیفیت کاغذ است. کاغذهای بی کیفیت اغلب به هم چسبیده و جدا کردن آنها دشوار است. بنابراین از خرید کاغذ ارزان و دست دوم برای چاپگر خودداری کنید زیرا در نهایت به دستگاه آسیب خواهید رساند.

کارتریج های جوهر افشان خشک می شوند

شما چاپگر را روشن کرده اید و منتظر فایل ارسال شده به دستگاه برای چاپ هستید. پس از مدتی انتظار، پرینت چاپگر بسیار تار است یا اصلا چاپ نمی شود و صفحه خالی است. مشکل چیست؟ اگر می دانید کارتریج تونر نو است و خالی نیست، در جای دیگری به دنبال مشکل باشید. در اینجا مشکل ممکن است گرفتگی سر چاپگر باشد، تمیز کردن باید در اولویت باشد.

نکته ای که در این زمینه باید به خاطر بسپارید این است که کارتریج چاپگر جوهرافشان باید بلافاصله پس از بازکردن درزگیر استفاده شود. اگر کارتریج جدیدی را وارد دستگاه کرده اید و از آن زمان به بعد از چاپگر استفاده نکرده اید، باید بدانید که کارتریج شما در این مدت خشک و بدون استفاده می ماند و این ممکن است سفیدی یا تار بودن اسناد چاپ شده را توضیح دهد. وقتی کارتریج تمام شد، کاغذ سفید Do White نیز قابل چاپ است.

دلیل برگرداندن کارتریج جوهر

بسیاری از مردم فکر می کنند که کارتریج های جوهر قابل شارژ نیستند. این تصور اشتباه است، کارتریج های چاپگر جوهرافشان، مانند کارتریج های تونر، قابل شارژ هستند. با این حال، کارشناسان شارژ کارتریج جوهر را توصیه نمی کنند زیرا ممکن است به دستگاه آسیب برساند. برخی از ابزارهای مورد نیاز برای انجام این فرآیند عبارتند از جوهر، سوزن و سرنگ.

متخصص جوهر را با سرنگ و سوزن به کارتریج تزریق می کند و پس از تزریق، کارتریج را وارد چاپگر می کند. اگر در هر مرحله از بارگذاری کارتریج اشتباهی رخ دهد، یا اگر تزریق رنگ بزرگتر از حد معمول باشد، ممکن است جوهر از کارتریج به چاپگر نشت کند. هنگام بازگرداندن کارتریج، قطعات داخلی چاپگر دچار مشکلات جدی می شود و برای رفع آنها باید هزینه های هنگفتی کنار گذاشته شود.

مشکل نیمه چاپی

بسیاری از کاربران پرینترهای جوهرافشان آوافرهنگ از مشکل کپی در نیمی از دستگاه شکایت دارند. اگر شما هم با همین مشکل مواجه هستید، ابتدا سبد خرید را بررسی کنید. زیرا سطح کارتریج کمتر از حد استاندارد است و این مشکل در نیمی از چاپ پیش می آید.

بنابراین، قبل از انجام هر کاری، مبلغ حمایت را گزارش کنید. هر برند چاپگر روش متفاوت و یکسانی برای گزارش حجم کارتریج دارد. اگر متوجه شدید که کارتریج کم است، باید کارتریج را عوض کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که کارتریج ها مانند سایر مواد دارای تاریخ انقضا هستند، بنابراین این احتمال وجود دارد که کارتریج منقضی شود.

اگر مشکلی در کارتریج مشاهده نکردید، به درایور بروید و آن را بردارید. به وب سایت سازنده دستگاه بروید و آخرین نسخه درایور را دانلود کنید.

دلایل نشت چاپگر جوهر افشان

گاهی اوقات کاربران خط به خط یک سند چاپ شده را می بینند و می خواهند بدانند چرا و چگونه از وقوع آن در آینده جلوگیری کنند. برای تعیین علت آسیب جوهر افشان، ابتدا باید به چاپگر اصلی بروید. اگر هدهای چاپ نامرتب باشند، رگه ها و خطوط جوهر روی کاغذ چاپ شده ظاهر می شوند.

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که تمیز نکردن هد چاپ می تواند مشکلات زیادی را برای دستگاه ایجاد کند. بنابراین، تمیز کردن سر را به برنامه اضافه کنید. فراموش نکنید که سایر قسمت های دستگاه را نیز تمیز کنید، دفترچه راهنما نحوه تمیز کردن این قطعات را به شما می گوید. اگر نمی توانید به دفترچه راهنما دسترسی پیدا کنید، می توانید قسمت های بیرونی و خارجی چاپگر را با یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید.

دلیل سایه زدن پرینترهای جوهرافشان

شما فقط متوجه شدید که چاپگر جوهر افشان شما روی اسناد شما سایه می اندازد. این مشکل می تواند دلایل و عوامل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

همه چاپگرها برای برقراری ارتباط با کامپیوتر به درایور متکی هستند. اما نصب اشتباه درایور یا به‌روزرسانی نکردن آن می‌تواند از اتصال چاپگر به رایانه جلوگیری کند و در نهایت باعث ایجاد سایه‌ها و اشکال مختلف روی سند شود. اگر به تازگی سیستم عامل ویندوز خود را به روز کرده اید، بهتر است همزمان درایور چاپگر خود را نیز آپدیت کنید. برای یافتن آخرین نسخه درایور چاپگر خود می توانید به وب سایت سازنده دستگاه مراجعه کنید.

اگر تمام روش های ذکر شده را انجام داده اید اما هنوز با چاپگر جوهر افشان خود مشکل دارید. شما باید مشکل را در سخت افزار دستگاه پیدا کنید. چه مدت از چاپگر استفاده می کنید؟ بسته به مدت زمان استفاده، ممکن است بتوانید از گارانتی سازنده چاپگر استفاده کنید. در صورتی که گارانتی به پایان رسیده است ابتدا هزینه خرید چاپگر جدید و تعمیر دستگاه را مقایسه کرده و سپس نسبت به تعمیر پرینتر اقدام نمایید.


[ بازدید : 7294 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 20 آذر 1402 ] [ 17:14 ] [ مدیر مجله ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر